TET-kokemuksemme Telialla – Päivä 3

Hyvää keskiviikkoa, rakas lukija BD

Tänään pääsimme haastattelemaan muutamaa 7.-8.-luokkalaista ja yhtä 9.-luokkalaista heidän opiskelu- ja itsearviointitekniikoistaan. Kysyimme esimerkiksi mikä on heidän mielestään paras tapa oppia ja ymmärtää vaikeita asioita. Vastaukset olivat hyviä ja niistä oli paljon hyötyä myöhemmissä tehtävissä.

Haastattelujen jälkeen kävimme nappaamassa mukaan jytyt subit. Ne olivat tulta.

65422a06-80c6-4ccb-81ce-1c6d7d07b465

Jälkeenpäin kokosimme vastaukset tauluille post-it lapuilla, ja luokittelimme ne haastattelun kysymysten alle. Kokosimme samanlaiset vastaukset ryhmiin.

d4eae5f2-7996-4a7c-8268-488d431a3845

Tämän jälkeen jakaannuimme kolmeen ryhmään, joissa pohdimme vastaukia kolmeen kysymykseen: miten saamme kaikki oppilaat innostumaan opetuksesta, miten voisimme saada oppimistuokioista mahdollisimman havainnollistavia, ja miten voisimme näyttää oppilaille heidän oman osaamisen kehityksen.

48beaba6-d758-4691-91c3-fc7d2a0ce041

Mielestämme oppilaita voitaisiin innostaa oppimaan paremmin antamalla oppilaiden itse vaikuttaa siihen mitä ilmiöitä he tutkivat. Havainnollistavammat oppimistuokiot saavutettaisiin erilaisilla vierailuilla (mahdollisesti myös VR [virtaalitodellisuus]). Olisi myös hienoa, jos tulevaisuudessa omaa oppimista voisi seurata VR-oppimisympäristössä koko yläasteen ajan.

Hei, hei!

Iivo, Felix ja Perttu